velikost textu: A A A

Učme se přežít !

Učme se přežít je název projektu, který začal Liberecký kraj realizovat v roce 2010. Za dobu jeho existence se do něk připojila řada partnerů a pomohla i s jeho financováním

  • 2010 - "Učme se přežít" 2 výukové dny 15. červenec a 8. září, spolufinancováno z Fondu malých projektů v rámci programu Cíl3 (Sasko - Česká republika).
  • 2011 - "Motocyklisté, učme se přežít!" 2 výukové dny - 17. a 18. srpen, spolufinancováno z Fondu malých projektů v rámci programu Cíl3 (Sasko - ČR) - inovace účastníci z Polska.
  • 2011 - "Učme se přežít III" 2 výukové dny - 24. a 25. září, LK financoval z vlastních zdrojů.
  • 2012 - "Učme se přežít IV" 6 výukových dní - 21. duben, 5., 16. a 30. červen, 24. červenec, 25. srpen, LK financoval z vlastních zdrojů.
  • 2012 - "Učme se přežít - BESIP" 1 dodatečný výukový den - 2. září, oddělení BESIP MD, které projekt od počátku jeho existence podporuje svou záštitou, se v roce 2012 rozhodlo do projektu vstoupit a uspořádat na vlastní náklady dodatečný sedmý termín.
     
  • V roce 2013 byl projekt zastaven.
     
  • V roce 2014 byl uspořádán jeden termín projektu Učme se přežít. Představitelé BESIP MD, LK a dalších subjektů shodli na nutnosti celorepublikové realizace tohoto či obdobných projektů.
  • V roce 2015 – „Učme se přežít VI“ zahrnoval 4 výukové dny.
  • 2016 - Učme se přežít VII – v plánu je 6 výukových dní na autodromu v Sosnové. Dalších 6 termínů ve spolupráci s Týmem silniční bezpečnosti.

Samotné kurzy zahrnují to nejdůležitější co je zapotřebí nejvíce procvičovat. Z teoretické části je to technika jízdy, poskytování první pomoci a připomenutí toho nejdůležitějšího z legislativy. V praktické části se pak cvičí hlavně brzdění v různých rychlostech, plynulé přenášení těžiště, průjezd zatáčkou, brzdění v náklonu, výhybný manévr atd. Instruktoři své žáky seznamují s celou řadou maličkostí a individuálních drobností potřebných k ovládání jejich konkrétního stroje, ať jde např. o skútr, silniční enduro, chopper či supersport.

při řízení motocyklu v provozu platí víc než kdekoliv jinde, že i malá chyba může být krutě trestána a může mít tragické následky.

Většina vážných dopravních nehod motocyklistů je v silničním provozu spojena s přeceňování schopností, nedostatečnými zkušenostmi, ztrátou sebekontroly atp. Tyto příčiny dopravních nehod můžeme také nazvat nedostatečnými dovednostmi.

V autoškole se motocyklista naučí spoustu věcí spojených s provozem, nicméně zde není prostor na trénování rizikových situací, které v provozu mohou nastat. Nehledě na to, že každý motocykl se chová odlišně a při tréninku se musí s těmito odchylkami počítat. Jinými slovy - statistiky, popisy dopravních nehod a naše zkušenosti říkají, že žádný leták nehodovost motocyklistů nevyřeší. Jedinou cestou je cesta důkladného a opakovaného tréninku jízdních dovedností.“ Učme se přežít!“ je nejlepší cestou, jak začít.

Podívejte se na videa z posledních ročníků